Strouhaný koláč s "tvarohem" a jablky

24.10.2020

Porce: 1 střední plech
Doba přípravy: 50 min 

Těsto: 

  • 300 g hladké mouky 
  • 30 g holandského kakaa
  • 70 g datlového sirupu 
  • 180 g veganského margarínu 
  • 1/2 balíčku kypřicího prášku 
  • 30 g kukuřičného škrobu 

"Tvaroh" a jablka: 

  • 2 balíčky tofu natural (př. Lunter) 
  • šťáva z 1 citronu 
  • pár kapek vanilkových Flavdrops od Myprotein nebo balíček vanilkového cukru
  • 3 lžíce rostlinného mléka 
  • 2 větší nastrouhaná jablíčka

Postup přípravy: 

  1. Ze surovin na těsto vytvoříme tuhou kompaktní hmotu, kterou necháme odležet na 15 min v lednici. 
  2. 2/3 odleženého těsta namačkáme na dno připraveného plechu (nebo nastrouháme, ale je to zdlouhavější). Zbylou třetinu si necháme na nastrouhání.
  3. Z tofu vytvoříme jemný tvaroh, který nalijeme na těsto a na něj nastrouháme jablka. 
  4. Nakonec tuto vrstvu pokryjeme zbytkem nastrouhaného těsta a dáme péct do trouby předehřáté na 180 °C na cca 35 min. 

Tato buchta je "živoucím" důkazem toho, že se dá tofu využít skutečně všude. Garantuji, že rozdíl mezi tímto "tvarohem" a skutečným tvarohem nikdo nemá šanci poznat. 

Jelikož jsem už dlouho hledala způsob, jak zveganizovat můj milovaný strouhaný koláč, zabruslila jsem na web šikovné Marušky, která mě nikdy nezklame. Gramáž jsem ale trochu upravila a i takto je výsledek vynikající. 

© 2019 Sonda do duše študákovy. Všechna  práva vyhrazena (tak bacha, nebo vám tatínek vyhlásí válku).
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky